Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
UNIWERSYTET KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ
W KRAKOWIE
Search
Open Menu
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 (2015)
Vol. 7 (2015)
Published:
2017-06-22
Contents
Leonardo Pisano called Fibonacci, between advanced mathematics, history of mathematics and mathematics education: three examples drawn from Liber Quadratorum
Paolo Bussotti
5-25
PDF
Iterations of homographic functions and recurrence equations involving a homographic function
Jan Górowski, Adam Łomnicki
27-33
PDF
Quasi-arithmetic means
Jan Górowski, Adam Łomnicki
35-43
PDF
Wykorzystanie prac Stanisława Drózdza jako srodków dydaktycznych w nauczaniu
Agata Hoffmann
45-58
PDF (Język Polski)
Introduction to E. Nelson’s internal set theory
Taras Kudryk
59-78
PDF
O zjawisku zniekształcania obrazu matematyki
Bożena Olik-Pawlik
79-90
PDF (Język Polski)
High School Identities
Katarzyna Słomczyńska
91-98
PDF (Język Polski)
Wokół liczb i szeregów harmonicznych
Damian Wiśniewski
99-109
PDF (Język Polski)
The role of visualisation in the process of generalisation
Lidia Zaręba
111-128
PDF
History of Mathematics, Conferences
Nota o Lehrbuch der Algebra. Einlaitung Heinricha Webera
Piotr Błaszczyk
129-139
PDF (Język Polski)
Podręcznik Algebry. Wprowadzenie
Jerzy Pogonowski
141-154
PDF (Język Polski)
XXX Konferencja z Historii Matematyki, Bedlewo, 5–8 V 2016
Piotr Błaszczyk
155-163
PDF (Język Polski)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians