Przejdź do sekcji głównej Przejdź do głównego menu Przejdź do stopki
UNIWERSYTET KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ
W KRAKOWIE
Szukaj
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • Aktualny numer
  • Archiwum
  • O czasopiśmie
    • O czasopiśmie
    • Przesyłanie tekstów
    • Zespół redakcyjny
    • Polityka prywatności
    • Kontakt
  • Zarejestruj
  • Zaloguj
  1. Strona domowa /
  2. Archiwum /
  3. Tom 15 (2023)

Tom 15 (2023)

 
Opublikowane: 2024-07-19

MATEMATYKA

  • The identity 7^3n+7^(3n+1)=(2∙7^n )^3 and its generalizations

    Karol Gryszka
    5-13
    • pdf (English)
  • Matrix analysis: method simplifications

    Symon Serbenyuk
    15-24
    • pdf (English)

BADANIA NAUKOWE W EDUKACJI MATEMATYCZNEJ

  • The impact of the self-questioning teaching model on the identification of learning objectives and knowledge criteria in teaching mathematics

    Adrijana Mastnak, Milena Valenčič Zuljan, Zlatan Magajna
    25-48
    • pdf (English)
  • Comparison of different types of reasoning & proof present in solved tasks from geometry in Slovak and Czech mathematics textbooks for lower secondary school

    Jarmila Novotná, Tünde Kozánek Kiss, Jakub Michal, Peter Vankúš
    49-67
    • pdf (English)
  • Insights into exponentiation: ninth-graders' struggles and teacher's influence

    Gábor Bihari, Eszter Kónya
    69-82
    • pdf (English)

TŁUMACZENIA, PROJEKTY, RECENZJE

  • Liczba pi – perła w koronie królowej nauk

    Jan Koroński
    83-93
    • pdf
  • Postgraduate studies qualifying for teaching mathematics as another subject

    Barbara Barańska, Małgorzata Zambrowska
    95-105
    • pdf (English)
  • Observe – program. Math as a bridge between everyday life and programming

    Jolanta Sobera, Anna Szczerba-Zubek, Katarzyna Zając
    107-112
    • pdf (English)
  • Use of STEAM education elements and tools in primary school mathematics

    Vira Andriievska, Nadiia Olefirenko, Andrii Gaidus, Nataliia Ponomarova
    113-126
    • pdf (English)

Zgłoś artykuł

Zgłoś artykuł

Język / Language

  • English
  • Język Polski

Informacje

  • dla czytelników
  • dla autorów
  • dla bibliotekarzy

ISSN 2080-9751, e-ISSN: 2450-341X

Deklaracja dostępności cyfrowej

Więcej informacji o systemie publikacji, Platformie i Obiegu OJS/PKP.