Ziarnista przestrzeń probabilistyczna w stochastyce dla nauczyciela - dydaktyczne osobliwości
Abstrakt
The paper deals with the notion of a probability space as a mathematical object, and also as a mathematical model of a real nonmathematical situation. A construction of probability spaces with the tools of mathematical analysis and geometry is proposed. Geometrical and physical interpretations of the discrete probability space are offered as well.Downloads
Metrics
Bibliografia
Cramer, H.: 1958, Metody matematyczne w statystyce, PWN, Warszawa.
Feller, W.: 1977, Wstęp do rachunku prawdopodobieństwa, PWN, Warszawa.
Krech, I.: 1999, Cisla ˇ Fibonaˇcˇci, vˇerojatnost’ i ˇcislovye rjady, Didactics of Mathematics: Problems and Investigations 1, 27-35.
Leja, F.: 1969, Rachunek różniczkowy i całkowy, PWN, Warszawa.
Major, M., Nawolska, B.: 1999, Matematyzacja, dedukcja, rachunki i interpretacja w zadaniach stochastycznych, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków.
Major, M., Płocki, A.: 1993, Kontrola i ocena stochastycznej wiedzy ucznia jako nowy problem dydaktyki matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 15, 57-84.
Moszner, Z.: 1978, O mierzeniu w matematyce, PZWS, Warszawa.
Płocki, A.: 1997, Stochastyka 1. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna jako matematyka „in statu nascendi”, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków.
Płocki, A.: 2004, Prawdopodobieństwo wokół nas – rachunek prawdopodobieństwa w zadaniach i problemach, Wydawnictwo „Dla szkoły”, Wilkowice.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Read the full statement of the license to publish PDF file.