Od hipotezy do twierdzenia

Autor

  • Jan Górowski Instytut Matematyki, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Maciej Klakla Instytut Matematyki, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Adam Łomnicki Instytut Matematyki, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Słowa kluczowe:

Hypothesis and verification, proof

Abstrakt

In the paper, on the basis of elementary geometrical content, the authors present examples of students' reasoning, which permits, in the first place, to formulate a hypothesis, and further to find a proof. The essential fact here is that the same hypothesis can lead students to follow different possible ways of reasoning.

Downloads

Metrics

PDF views
120
Jul 2017Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 202623
|

Bibliografia

Enriques, F., Amaldi, U.: 1916, Zasady gieometrji elementarnej do użytku szkół średnich, Warszawa-Lwów.

Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1995, O czworoboku wypukłym, Gradient 7, 218-232.

Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1996, Jeszcze o czworoboku wypukłym, Gradient 1-2, 14-25.

Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997a, O pewnej charakterystyce trójkątów równoramiennych i równobocznych, Gradient 1, 13-20.

Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997b, O pewnych własnościach czworokąta wypukłego, Matematyka 4, 206-209.

Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997c, Trójkąt – niewyczerpane źródło problemów, Matematyka 6, 357-360.

Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 2004, Zadania „na wymuszanie” jako środek matematycznej aktywizacji uczących się, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 61-80.

Pobrania

Opublikowane

2017-07-12

Jak cytować

Górowski, J., Klakla, M., & Łomnicki, A. (2017). Od hipotezy do twierdzenia. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 4, 75–82. Pobrano z https://didacticammath.uken.krakow.pl/article/view/3692

Numer

Dział

Artykuły