Od hipotezy do twierdzenia
Keywords:
Hypothesis and verification, proofAbstract
In the paper, on the basis of elementary geometrical content, the authors present examples of students' reasoning, which permits, in the first place, to formulate a hypothesis, and further to find a proof. The essential fact here is that the same hypothesis can lead students to follow different possible ways of reasoning.Downloads
Metrics
References
Enriques, F., Amaldi, U.: 1916, Zasady gieometrji elementarnej do użytku szkół średnich, Warszawa-Lwów.
Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1995, O czworoboku wypukłym, Gradient 7, 218-232.
Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1996, Jeszcze o czworoboku wypukłym, Gradient 1-2, 14-25.
Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997a, O pewnej charakterystyce trójkątów równoramiennych i równobocznych, Gradient 1, 13-20.
Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997b, O pewnych własnościach czworokąta wypukłego, Matematyka 4, 206-209.
Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 1997c, Trójkąt – niewyczerpane źródło problemów, Matematyka 6, 357-360.
Górowski, J., Klakla, M., Łomnicki, A.: 2004, Zadania „na wymuszanie” jako środek matematycznej aktywizacji uczących się, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 61-80.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Read the full statement of the license to publish PDF file.
(see English version) (see Polish version)