Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
UNIWERSYTET KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ
W KRAKOWIE
Szukaj
Open Menu
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 14 (2022)
Tom 14 (2022)
Opublikowane:
2023-11-10
Pełny numer
Cover (English)
Editorial page (English)
MATEMATYKA
Fixed point theorems of generalized contractions and their applications
Eugeniusz Barcz
1-11
pdf (English)
The mixtilinear excircle vs the mixtilinear incircle
Mikołaj Pater, Robert Sochacki
13-24
pdf (English)
BADANIA NAUKOWE W EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
Infinite limit of a function at infinity and its phenomenology
Mónica Arnal-Palacián
25-41
pdf (English)
Technological devices in the development of pupils’ expertise in the use of selected heuristic strategies
Petr Eisenmann, Jarmila Novotná, Jiří Přibyl
43-79
pdf (English)
The specialized knowledge of middle school teachers concerning the concept of function
Matej Slabý, Ingrid Semanišinová, Nuria Climent
81-101
pdf (English)
On the peer-to-peer instruction in high school mathematics education, a case study
Oktawia Targosz, Beata Strycharz-Szemberg
103-117
pdf (English)
Comparison of feedback in mathematics lessons in on-line and classroom teaching in the opinion of students
Eliza Jackowska-Boryc, Anna Pyzara
121-138
pdf (English)
Personalisation in Montessori environments during mathematics lessons
Miroslava Brožová
139-157
pdf (English)
Inspiring pre-service teachers of early years education to create an inquiry environment for children to learn mathematics
Agnieszka Bojarska-Sokołowska
159-171
pdf (English)
TŁUMACZENIA, PROJEKTY, RECENZJE
Moritz Pasch, Wykłady Z Nowszej Geometrii
Jerzy Pogonowski
173-187
pdf
Algebraic Approach Towards Shaping ,,Minus'' in School Mathematics - AMMA project
Mirosława Sajka, Piotr Błaszcyk, Lidia Zaręba
189-193
pdf (English)
Mathematics in an interdisciplinary project: "About science in a popular way"
Małgorzata Krzeczkowska
195-199
pdf (English)
On pre-service STEM teachers' training in Ukraine
Nataliia Ponomarova, Anna Boiarska-Khomenko, Olena Gulich, Oksana Zhernovnykova, Vitalii Masych, Nadiia Olefirenko
201-206
pdf (English)
Recenzja: Stewart Shapiro, Geoffrey Hellman, The History of Continua. Philosophical and Mathematical Perspective, Oxford University Press, Oxford 2021, ss. 577.
Piotr Błaszcyk
207-216
pdf
Zgłoś artykuł
Zgłoś artykuł
Język / Language
English
Język Polski
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy