O czasopiśmie

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia

has 40 points (list of scientific journals of the Polish Ministry of Education and Science)

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia is being indexed in SCOPUS (https://www.scopus.com/sourceid/21100996952)

Zakres i zasięg czasopisma

Czasopismo Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia publikuje prace z zakresu dydaktyki matematyki ze szczególnym uwzględnieniem dydaktyki matematyki szkoły wyższej.

Podstawowy zakres tematyczny publikowanych prac:

  1. Prace badawcze w zakresie koncepcji, kierunków i metod kształcenia matematycznego studentów.
  2. Koncepcje i metody kształcenia nauczycieli matematyki.
  3. Propozycje dydaktyczne dotyczące treści i sposobów realizacji celów matematycznego kształcenia na różnych poziomach nauczania.
  4. Raporty z badań dydaktycznych procesu nauczania matematyki na różnych poziomach.
  5. Propozycje organizacji studiowania poszczególnych przedmiotów matematycznych.
  6. Oryginalne propozycje wykładów, ćwiczeń, seminariów dla studentów w zakresie matematyki.
  7. Prace prezentujące wzajemne związki między matematyką abstrakcyjną uprawianą w szkołach wyższych i matematyką szkolną.
  8. Prace dotyczące stosowania narzędzi informatycznych w nauczaniu treści matematycznych.
  9. Prace dotyczące matematycznego modelowania i zastosowania teorii matematycznych w procesie matematycznego kształcenia studentów.
  10. Koncepcje prac dyplomowych (licencjackich i magisterskich)

 

 

Proces recenzji

1. Czasopismo publikuje prace oryginalne, przeglądowe i oryginalne materiały dydaktyczne (propozycje wykładów, ćwiczeń, seminariów).

2. Praca nie może być wcześniej nigdzie publikowana i nie może być złożona do druku w innym wydawnictwie. 
3. Wszystkie prace naukowe publikowane w czasopiśmie są recenzowane. 
4. Do oceny publikacji naukowej powołuje się, co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora publikacji. 
5. Autor lub autorzy publikacji i recenzenci nie znają swoich tożsamości (double-blind review process). 
6. Pisemna recenzja powinna zawierać jednoznaczny wniosek recenzenta dotyczący warunków dopuszczenia artykułu naukowego do publikacji lub jego odrzucenia.

Wersja pierwotna (referencyjna) to wersja elektroniczna (od numeru IV).

Czasopismo jest finansowane przez Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.

Polityka otwartego dostępu

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.