Reformy programów i podręczników szkolnych sprzed pół wieku inspirowane prądami tzw. nowej matematyki

Autor

  • Zbigniew Semadeni

DOI:

https://doi.org/10.24917/20809751.12.10

Abstrakt

The purpose of this paper is to outline the reforms of mathematics education in the spirit of “New Math” in USA, France and to document their features in Poland. Activities and achievements of Zofia Krygowska are listed. Particular attention is paid to two radical reforms: the 1967 textbook on geometry based on set-theory for grade IX and far-reaching changes in primary math education in the 1970s. Excerpts from articles, curricula and textbooks are included.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Pobrania

Opublikowane

2020-12-31

Jak cytować

Semadeni, Z. (2020). Reformy programów i podręczników szkolnych sprzed pół wieku inspirowane prądami tzw. nowej matematyki. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 12, 211–248. https://doi.org/10.24917/20809751.12.10

Numer

Dział

Artykuły