Geometria kół Otta Reichela jako przykład pracy z uczniem zdolnym na lekcjach matematyki w II połowie XIX wieku

Autor

  • Karolina Karpińska
  • Bogumiła Klemp-Dyczek

DOI:

https://doi.org/10.24917/20809751.12.8

Abstrakt

Niniejszy artykuł jest poswiecony omówieniu zadan zwiazanych ze znajdowaniem miejsca geometrycznego punktów, które zostały umieszczone w artykule Beiträge für den Unterricht in der Geometrie („Przyczynki do nauczania geometrii”) Otta Reichela (Thorn, 1866), nauczyciela gimnazjum w Toruniu w latach 60. XIX wieku. Rozwiazanie wiekszosci tych zadan wykraczało poza ramy programowe wyznaczone przez ówczesne władze oswiatowe. Jest to przykład samodzielnego rozszerzenia programu nauczania matematyki przez nauczyciela w szkole dla uczniów zdolnych, w celu lepszego przygotowania młodziezy do egzaminów maturalnych, studiow uniwersyteckich oraz pózniejszej pracy zawodowej.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Pobrania

Opublikowane

2020-12-24

Jak cytować

Karpińska, K., & Klemp-Dyczek, B. (2020). Geometria kół Otta Reichela jako przykład pracy z uczniem zdolnym na lekcjach matematyki w II połowie XIX wieku. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 12, 173–196. https://doi.org/10.24917/20809751.12.8

Numer

Dział

Artykuły