Kształtowanie odruchów

Autor

  • Jan Górowski Instytut Matematyki Akademia Pedagogiczna ul. Podchorążych 2 PL-30-084 Kraków
  • Adam Łomnicki Instytut Matematyki Akademia Pedagogiczna ul. Podchorążych 2 PL-30-084 Kraków

Abstrakt

This article attempts to single out actions performed by a person while solving a mathematical task that lead to the acquisition of desired habits towards solving such tasks. The examples of tasks, which are presented here with their solutions, stress the importance of reflection that follows a completed process of solving a task.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Bibliografia

Ciosek, M.: 1999, Dziewięć rozwiązań zadania geometrycznego – studium heurezy, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 21, 5-49.

Czajkowska, M.: 2002, Emocjonalno-motywacyjne postawy uczniów wobec zadań matematycznych, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 24, 179-187.

Dybiec, Z.: 1990, Pewne postawy myślowe uczniów i ich związek ze sprzecznościami w procesie nauczania, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 12, 119-142.

Klakla, M.: 2002, Kształcenie aktywności matematycznej o charakterze twórczym na poziomie szkoły średniej, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, t. III, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 263-273.

Krygowska, Z.: 1977, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1, WSiP, Warszawa.

Mądrzycki, T.: 1974, Wpływ postaw na rozumowanie, PWN, Warszawa.

Polya, G.: 1975, Odkrycie matematyczne, WNT, Warszawa.

Polya, G.: 1993, Jak to rozwiązać?, PWN, Warszawa.

Schoenfeld, A. H.: 1982, Stategia rozwiązywania zadań w uniwersyteckim nauczaniu matematyki, w: A. Góralski (red.), Zadanie, metoda, rozwiązanie, Zeszyt 4,

WNT, Warszawa, 150-173.

Szewczuk, W. (red.): 1998, Encyklopedia psychologii, Fundacja ”Innowacja”, Warszawa.

Turnau, S.: 2003, Kształcenie nauczycieli matematyki – u nas i gdzie indziej, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 25, 231-240.

Pobrania

Opublikowane

2017-07-26

Jak cytować

Górowski, J., & Łomnicki, A. (2017). Kształtowanie odruchów. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 1, 57–65. Pobrano z https://didacticammath.uken.krakow.pl/article/view/3788

Numer

Dział

Artykuły