Wokół twierdzenia Picka

Autor

  • Joanna Major Instytut Matematyki, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
  • Maciej Major Instytut Matematyki, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Abstrakt

--

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

Bednarczuk, J.: 1978, Urok przekształceń afinicznych, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.

Coxeter, H.: 1967, Wstęp do geometrii dawnej i nowej, PWN, Warszawa.

Dąbrowski, M., Żytko, M.: 2008, Konteksty szkolnych osiągnięć uczniów, Część II, Centralna Komisja Egzaminacyjna, Warszawa.

Dąbrowski, M.: 1989, Twierdzenie Picka w nauczaniu, Matematyka 1, 19-33.

Funkenbusch, W. W.: 1974, From Euler’s formula to Pick’s formula using an Edge theorem, The American Mathematical Monthly 81(6), 647-648.

Gaskell, R. W., Klamkin, M. S., Watson, P.: 1976, Triangulations and Pick’s theorem, Mathematics Magazine 49(1), 35-37.

Grunbaum, B., Shephard, G. C.: 1993, Pick’s theorem, The American Mathematical Monthly 100(2), 150-161.

Gut, D.: 2005, Twierdzenie Picka w nauczaniu, Matematyka 6, 35-37.

Informator: 2007, Informator o egzaminie maturalnym od roku 2008. Matematyka, CKE, Warszawa.

Iseri, H.: 2008, An exploration of Pick’s theorem in space, Mathematics Magazine 81(2), 106-115.

Klakla, M.: 2002, Kształcenie aktywności matematycznej o charakterze twórczym na poziomie szkoły średniej, w: J. Żabowski (red.), Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, t. III, Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 263-273.

Kołodziejczyk, J.: 1989, Twierdzenie Picka, Matematyka 1, 15-19.

Krygowska, Z.: 1986, Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 6, 25-41.

Łobocki, M.: 1984, Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa.

Major, J., Major, M.: 2009a, Problems generated by Pick’s theorem, Acta Mathematica 12, 165-170.

Major, J., Major, M.: 2009b, Twierdzenie Picka, w: M. J. Černák I (red.), IMEM 2009, Interdisciplinary Relationship in the Theory and Practice of Informatics, Management, Economics and Mathematics, Proceedings of International Congres, Ružomberok, 621-625.

Major, J., Major, M.: 2009c, Uwagi o rozumieniu twierdzeń i definicji przez studentów kończących pierwszy rok studiów matematycznych, Współczesne Problemy Nauczania Matematyki II, 111-127.

Nowecki, B.: 1975, Z badań nad rozumieniem przez uczniów szkół średnich twierdzeń matematycznych i ich dowodów, Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych PAN 20, 29-64. Także w: Żabowski J. (red.): 2001, Materiały do studiowania dydaktyki matematyki, tom II, Wyd. Nauk. Novum, Płock, 227-271.

Nowecki, B.: 1977, Z badań nad rozumieniem przez uczniów szkół średnich pojęć twierdzenia i dowodu, Szkoła Dydaktyki Matematyki 53-67.

Pieprzyk, H., Żeromska, A.: 2009, Diagnoza wiedzy uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów matematyki na temat związku twierdzenia z jego dowodem, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia II, 183-211.

Steinhaus, H.: 1954, Kalejdoskop matematyczny, PZWSz, Warszawa.

Varberg, D. E.: 1985, Pick’s theorem revisited, The American Mathematical Monthly 92(8), 584-587.

Pobrania

Opublikowane

2017-07-26

Jak cytować

Major, J., & Major, M. (2017). Wokół twierdzenia Picka. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 3, 117–140. Pobrano z https://didacticammath.uken.krakow.pl/article/view/3767

Numer

Dział

Artykuły