O pewnej implikacji
Słowa kluczowe:
homographic function, inequalityAbstrakt
The purpose of this paper is to show how the process of provinga theorem in different ways or proving generalized versions of the theorem,after learning one its proofs, influences the development of the skills of provingtheorems and analysing proofs by the students of mathematics. Toillustrate this process we use an elementary theorem about numbers and itsgeneralizations, giving fourteen proofs. Proving theorems we use methodsand facts which are available to high school students.Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Bibliografia
Bednarek, W.: 2006, Prostsze rozwiązanie, Matematyka 8, 464.
Górnicki, J.: 1995, Okruchy matematyki, PWN, Warszawa.
Górowski, J., Łomnicki, A.: 2012, Cechy równoboczności trójkątów, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia IV, 83–92.
Guzicki, W.: 2013, Rozszerzony program matematyki w gimnazjum. Poradnik nauczyciela matematyki, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.
Janowicz, J.: 2006, Oznaczenie ma znaczenie, Matematyka 2, 88–89.
Kourliandtchik, L.: 2002, Słynne nierówności, Aksjomat, Toruń, 9–40, 187–206.
Pobrania
Opublikowane
2017-07-05
Jak cytować
Górowski, J., & Łomnicki, A. (2017). O pewnej implikacji. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 8, 77–86. Pobrano z https://didacticammath.uken.krakow.pl/article/view/3643
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Read the full statement of the license to publish PDF file.