The impact of the self-questioning teaching model on the identification of learning objectives and knowledge criteria in teaching mathematics

Autor

  • Adrijana Mastnak Faculty of Education, University of Ljubljana, Slovenia
  • Milena Valenčič Zuljan Faculty of Education, University of Ljubljana, Slovenia
  • Zlatan Magajna Faculty of Education, University of Ljubljana, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.24917/20809751.15.3

Abstrakt

W niniejszym artykule przedstawiamy badanie, w którym opracowaliśmy model samooceny oparty na samodzielnym zadawaniu pytań przez uczniów i zbadaliśmy jego wpływ na poprawę rozpoznawania przez uczniów celów uczenia się i kryteriów oceny zadań na lekcjach matematyki. Wpływ modelu został określony na próbie 164 uczniów klasy 7 w fazie instruktażowej i praktycznej nauki matematyki. Stwierdzono, że zastosowanie modelu skutkowało lepszym rozpoznawaniem przez uczniów celów uczenia się i kryteriów oceny w obu fazach, zarówno w przypadku uczniów o niskich, jak i wysokich wynikach. Wyniki badania pokazują znaczenie i wpływ systematycznego nauczania elementów, które są ważne dla procesu samokontroli uczniów, samokontroli ich procesu uczenia się oraz kształtowania realistycznej świadomości ich wiedzy.

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Opublikowane

2023-12-30

Jak cytować

Mastnak, A., Valenčič Zuljan, M., & Magajna, Z. (2023). The impact of the self-questioning teaching model on the identification of learning objectives and knowledge criteria in teaching mathematics. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 15, 25–48. https://doi.org/10.24917/20809751.15.3

Numer

Dział

BADANIA NAUKOWE W EDUKACJI MATEMATYCZNEJ