O pewnej implikacji

Authors

  • Jan Górowski Instytut Matematyki Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
  • Adam Łomnicki Instytut Matematyki Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków

Keywords:

homographic function, inequality

Abstract

The purpose of this paper is to show how the process of provinga theorem in different ways or proving generalized versions of the theorem,after learning one its proofs, influences the development of the skills of provingtheorems and analysing proofs by the students of mathematics. Toillustrate this process we use an elementary theorem about numbers and itsgeneralizations, giving fourteen proofs. Proving theorems we use methodsand facts which are available to high school students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Bednarek, W.: 2006, Prostsze rozwiązanie, Matematyka 8, 464.

Górnicki, J.: 1995, Okruchy matematyki, PWN, Warszawa.

Górowski, J., Łomnicki, A.: 2012, Cechy równoboczności trójkątów, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia IV, 83–92.

Guzicki, W.: 2013, Rozszerzony program matematyki w gimnazjum. Poradnik nauczyciela matematyki, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa.

Janowicz, J.: 2006, Oznaczenie ma znaczenie, Matematyka 2, 88–89.

Kourliandtchik, L.: 2002, Słynne nierówności, Aksjomat, Toruń, 9–40, 187–206.

Published

2017-07-05

How to Cite

Górowski, J., & Łomnicki, A. (2017). O pewnej implikacji. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis | Studia Ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 8, 77–86. Retrieved from https://didacticammath.uken.krakow.pl/article/view/3643

Issue

Section

Contents