Z badań nad sylwetką absolwenta matematycznych studiów w Akademii Pedagogicznej w Krakowie w latach 2001-2007
Abstract
The main goal of our studies was eliciting the opinion of graduates and students of the last year of Master studies on the course for teachers of mathematics at the Pedagogical University of Cracow. The research method was a survey questionnaire.We were interested in opinions on the level of studies at the college, and professional skills acquired in the study process. Moreover, we asked the questions concerning the professional career.In the article we present the analysis of the replies of respondents to the questions of the evaluation questionnaire form.Downloads
References
Babiuch, M., Czerniawska, E.: 2002, Predykatory powodzenia na studiach, w: M. Ledzińska, G. Rutkowska, L.Wrona (red.), Osoba. Edukacja. Dialog,Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 61-70.
Ciesielska, D., Czaplińska, J., Powązka, Z.: 2004, Z badań nad egzaminami wstępnymi na studia dzienne na kierunek matematyka w Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 35-60.
Davis, B., Simmt, E.: 2006, Mathematics for Teaching: an Ongoing Investigation of the Mathematics that Teachers (Need to) Know, Educational Studies in Mathematics 61, 293-319.
Dybiec, Z., Szczepański, J.: 1993, Refleksje po egzaminie testowym z matematyki, w: B. Rabijewska (red.), Materiały do zajęć z dydaktyki matematyki, cz. 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 173-190.
Jing, T.: 2007, The popularization of China’s higher education and its influence on university mathematics education, Educational Studies in Mathematics 66, 77-82.
Krygowska, Z.: 1982, Wprowadzenie w problematykę sesji naukowej nt. koncepcji kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych, Życie szkoły wyższej 3-4, 39-46.
Moszner, Z.: 2004, Refleksje na temat kształcenia nauczycieli matematyki, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 255-264.
Nowak, W.: 1985, Koncepcja ustalania celów kształcenia nauczyciela matematyki, Problemy studiów nauczycielskich 2, 7-41.
Nowecki, B. J.: 2004, Koncepcja kształcenia nauczycieli, w: Z. Kruszewski (red.), Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych, Materiały z konferencji zorganizowanej przez Komisję Nauki, Edukacji i Sportu Senatu RP w dniu 9 grudnia 2003 r., Wydawnictwo Naukowe NOVUM, Płock, 35-42.
Report: 2005, Manchester Institute for Mathematical Sciences, 18/19 March, 2005, Where will the next generations of UK mathematicians come from?, Report of a meeting held in Manchester.
Szewczuk, W.: 1977, Zdolności – uzdolnienia, w: W. Pomykało (red.), Encyklopedia pedagogiczna, Fundacja Innowacja, Warszawa, 991-996.
Turska, D., Wiechnik, R.: 2002, Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne – testy zdolności czy wiadomości szkolnych, w: M. Ledzińska, G. Rutkowska, L. Wrona (red.), Osoba. Edukacja. Dialog, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 71-79.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Read the full statement of the license to publish PDF file.
(see English version) (see Polish version)